Новини законодавства

ОНЛАЙН РЕЄСТРАЦІЯ ПРАВА ОРЕНДИ ЗЕМЛІ

Відтепер право оренди земель сільськогосподарського призначення може бути зареєстроване онлайн на сайті он-лайн будинку юстиції (https://online.minjust.gov.ua/).

Міністерство юстиції України, Міністерство аграрної політики та продовольства України, Державне агентство з питань електронного урядування України та Фонд «Східна Європа» презентували нову онлайн- послугу, завдяки якій  процедура державної реєстрації права оренди землі сільськогосподарського призначення стане доступнішою. Для здійснення державної реєстрації достатньо завантажити скан-копію підписаного сторонами договору оренди землі через персональний кабінет та засвідчити завантажені дані власним електронним цифровим підписом. Завантажена інформація проходить перевірку на відповідність наявній інформації у Державному  земельному кадастрі та після проходження якої право оренди реєструється протягом 5 робочих днів у Державному реєстрі прав на нерухоме майно.

Нова послуга направлена на зменшення навантаження на державних реєстраторів та збереження часу сторін договору.

МОРАТОРІЙ НА ЗЕМЛЮ

Мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення продовжено до 01 січня 2019 року. За думкою парламентарів, продовження мораторію усуне соціальну напруженість, яка виникла у суспільстві внаслідок політичних спекуляцій з цього питанням, та надасть додатковий час для врегулювання та впровадження  прозорого ринку землі сільськогосподарського призначення. Інші коментатори говорять, що продовження мораторію є негативним явищем, що робить неможливим успішний розвиток національної економіки.

СКАСОВАНО БІЛЬШЕ 300 РЕГУЛЯТОРНИХ АКТІВ

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України зменшує регуляторний тиск на бізнес, зокрема, було скасовано більше 300 неактуальних правових актів. Крім того, було прийнято низку рішень, спрямованих на підтримку українського бізнесу.

Відтепер іноземні представництва в Україні не зобов’язані узгоджувати питання, пов'язані з придбанням або орендою об’єктів нерухомості, з Генеральною дирекцією з обслуговування іноземних представництв (ГДІП).

ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ ДЕРЖАВНИХ РЕЄСТРАТОРІВ

04 січня 2018 року набрали чинності зміни, внесені Кабінетом Міністрів України до порядку оскарження рішень державних реєстраторів. Відповідно до яких Міністерство юстиції України та його територіальні органи скасовують рішення про задоволення скарги або про відмову у розгляді скарги шляхом прийняття наказу про його скасування протягом 5 робочих днів у випадку оскарження у суді такого рішення. Скарга особи на дії державного реєстратора розглядається повторно наступного дня після прийняття такого наказу.

У випадку якщо будь-яка інша інформація була зареєстрована під час оскарження рішення державного реєстратора, то такі реєстраційні дії скасовуються та державний реєстратор вносить запис відповідно до судового рішення.

ЕСКРОУ РАХУНКИ

Національний банк України визначив порядок відкриття рахунків умовного зберігання (ескроу), прийнявши Постанову 18 грудня 2017 року № 133.

Постановою передбачено, зокрема:

- порядок відкриття та закриття ескроу рахунків;

- перелік документів, необхідних для відкриття рахунків;

- вичерпний перелік операцій з ескроу рахунками.

Окрім того, банки, як ескроу-агенти  уповноважені на вчинення наступних операцій:

- укладення договорів із заявником;

- зарахування коштів на ескроу рахунок та перерахування їх на рахунок бенефіціара або виплату йому відповідних коштів готівкою;

- встановлення особи бенефіціара та перевірку наявності у нього права на отримання коштів;

- перерахування коштів бенефіціарам протягом трьох років.

Просимо звернути увагу на те, що іноземним інвесторам надано право використовувати ескроу рахунки для здійснення іноземних інвестицій в Україну (купівля/продаж нерухомості, корпоративних прав, цінних паперів тощо).

ДЛЯ ЯКИХ ОБ’ЄКТІВ НЕ НАДАЮТЬСЯ МІСТОБУДІВНІ УМОВИ ТА ОБМЕЖЕННЯ?

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства в Україні затвердило перелік об'єктів будівництва, для проектування яких не надаються містобудівні умови та обмеження (Наказ від 06.11.2017 №289). До таких об’єктів належать наступні:

• об'єкти виробничої потужності гірничих підприємств і буріння свердловин з видобутку природних ресурсів за межами населених пунктів;

• артезіанські свердловини, свердловини і споруди бюветних комплексів;

• влаштування систем (у тому числі приладів обліку) опалення, вентиляції, водопостачання, водовідведення, газопостачання (включаючи спеціальне), силових та слабкострумових систем, що забезпечують потребу основного функціонального призначення будівель і споруд, а також дахових сонячних електростанцій (міні-електростанцій);

• реконструкція виробничих споруд та інженерних мереж, у тому числі допоміжних виробництв, що належать підприємствам, без перепрофілювання і зміни зовнішніх геометричних параметрів;

• розміщення обладнання або допоміжних споруд транспортної інфраструктури (автомобільного господарства, метрополітенів, залізничного транспорту) в межах відведення земельних ділянок без зміни цільового і функціонального призначення;

• розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;

• реконструкція підземних, надземних й повітряних інженерних мереж та споруд до цих мереж в межах відведення земельних ділянок без зміни цільового і функціонального призначення та зовнішніх геометричних параметрів.

• заміна повітряних ліній зв'язку на кабельні.

• встановлення малих архітектурних форм, зовнішньої реклами, огородження територій і ділянок, реконструкція елементів благоустрою без зносу (перенесення) інших споруд або комунікацій;

• дитячі та спортивні майданчики, передбачені містобудівною документацією, усі типи благоустрою прибудинкових територій;

• будівництво об’єктів мобільного зв'язку та їх зовнішніх інженерних мереж за умови їх відповідності санітарним та будівельним нормам і правилам, архітектурно-планувальним вимогам;

• будівництво котеджних житлових будинків, дачних і садових будинків загальною площею до 300 кв. м з числом надземних поверхів не більше двох (без урахування мансардного поверху), у тому числі з господарськими будівлями та спорудами, індивідуальними гаражами;

• реконструкція житлових та нежитлових приміщень без зміни їх зовнішньої конфігурації і функціонального призначення, розміщення в існуючих житлових будинках, адміністративно-побутових і громадських будівлях вбудованих приміщень громадського призначення.

• зовнішнє оснащення будівель та споруд (антени, кондиціонери, витяжки тощо), внутрішня обробка тощо.

НОВА ФОРМА ПАСПОРТА ОБ’ЄКТА БУДІВНИЦТВА

Нова форма паспорта об'єкта будівництва була затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства в Україні №298, який набрав чинності 02 січня 2018 року. Зокрема, паспорт об'єкта будівництва відображає результати обстеження об'єкта, здійснюваного з метою оцінювання його відповідності основним вимогам до будівель і споруд, визначеним технічним регламентом, нормами щодо будівництва та безпеки.

Звертаємо увагу, що об’єкти із середнім та високим класом наслідків (СС2 та СС3) підлягають обов’язковому регулярному технічному обстеженню.

ДОВІДКА ПРО СКЛАД СІМ’Ї (ФОРМА 3) БІЛЬШЕ НЕ ПОТРІБНА

04 грудня 2017 року Міністерством юстиції України було внесено зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій. Згідно із внесеними змінами, заява відчужувача про відсутність прав малолітніх і неповнолітніх дітей, недієздатних або обмежено дієздатних осіб на користування нерухомістю є достатньою підставою для вчинення дій із нерухомим майном.

Відтепер нотаріуси не вимагають будь-яких довідок, видачу яких здійснювали житлово-експлуатаційні організації чи інші уповноважені органи з питань реєстрації місця проживання (довідки, відомі як форма № 3).

Зазначимо, що для зменшення можливих ризиків у зв’язку із нововведеннями, нотаріуси матимуть доступ до Реєстрів територіальних громад. Наразі такий реєстр доступний у місті Києві. Також планується запуск відповідних реєстрів у всіх населених пунктах України.

Також змінами передбачено, що у справах нотаріуса залишатиметься копія звіту про оцінку майна, складеного суб'єктом оціночної діяльності, а оригінал звіту повертатиметься його замовнику.

ОЦІНКА ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ

У грудні 2017 року Кабінетом Міністрів України було прийнято ряд нормативно-правових актів на виконання положень Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», серед яких, зокрема, Порядок проведення громадських слухань в процесі оцінки впливу на довкілля та Порядок ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, який має бути створений найближчим часом.

Окрім того, звертаємо увагу, що відповідно до положень Закону не підлягає оцінці впливу технічне переоснащення, капітальний ремонт, реконструкція, перепрофілювання і розширення господарської діяльності.

ПОДАТОК НА ЗЕМЛЮ ТА НА НЕРУХОМЕ МАЙНО

Відповідно до змін, внесених до п. 126.3 та пп. 266.10.2 Податкового кодексу України, якщо контролюючий орган не направив (не вручив) податкове повідомлення-рішення з податку на майно у передбачені Податковим кодексом України строки, платник податку звільняється від будь-якої відповідальності.

При цьому також встановлено, що податкове зобов'язання з податку на рухоме майно може бути нараховане за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п. 102.1 ПКУ, тобто в межах 1095 днів.

РЕЄСТРАЦІЯ ОБТЯЖЕНЬ У РАЗІ КУПІВЛІ/ПРОДАЖУ АКЦІЙ

Кабінет Міністрів України доповнив Порядок ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна статтею 161, відповідно до якої державна реєстрація відомостей про зміну обтяження у зв'язку з купівлею/продажем акцій у Державному реєстрі буде здійснюватися із врахуванням положень ст. 652 Закону «Про акціонерні товариства» за заявою відповідного акціонера.

ЕЛЕКТРОННІ ДОВІРЧІ ПОСЛУГИ

Прийнято Закон України «Про електронні довірчі послуги». Закон був прийнятий для гармонізації українського законодавства із положеннями Регламенту ЄС №910/2014, прийнятого 23 липня 2014 року Європейським Парламентом та Радою ЄС, та врегулювання питання електронних ідентифікаційних та довірчих послуг, створення нормативно-правової бази для здійснення електронних операцій на внутрішньому ринку.

Закон спрямований не лише на спрощення використання електронних послуг у господарській діяльності бізнесу, а й на підвищення прозорості та якості надання публічних послуг.

Положення Закону набирають чинності у листопаді 2018 року.

Якщо у Вас виникли питання щодо зазначеної теми, будь ласка, звертайтеся до Владислава Киселя (v.kysil@kpdconsulting.com.ua) або Михайла Семки (m.semka@kpdconsulting.com.ua). Будемо раді Вам допомогти і надати додаткову інформацію. Завжди раді співпраці з Вами заради підвищення ефективності Вашого бізнесу. Інформація, що міститься у цьому огляді, не призначена для  надання юридичної консультації та не може розглядатися або тлумачитися як заміна спеціальної консультації щодо конкретної ситуації.

підписатися на новини
KPD Consulting - повносервісна юридична компанія.
 
Ми орієнтовані на бізнес-потреби корпоративних Клієнтів в ефективній правовій підтримці.
Компанія є учасником Lexicom (мережі незалежних юридичних фірм Європи), що є запорукою успішного супроводу Клієнта у ключових іноземних юрисдикціях.